Этот
день - день предания на страдания и смерть Господа и Спаса нашего
Иисуса Христа.
Ночь на среду Господь провел в Вифании (Мф. 26, 6-17). Здесь в доме
Симона прокаженного в то время, когда в совете первосвященников,
книжников и старейшин было уже решено взять Иисуса Христа хитростью
и убить Его, - некая жена «грешница» возлила драгоценное миро на
главу Спасителя и тем уготовала Его на погребение, как судил Сам
Он о ее поступке.
Здесь же, в противоположность бескорыстному поступку жены «грешницы»,
родилось в неблагодарной душе Иуды, одного из двенадцати учеников
Спасителя, преступное намерение предать беззаконному совету своего
Учителя и Господа. Поэтому в церковной службе Великой среды прославляется
жена «грешница» и порицается и проклинается сребролюбие и предательство
Иуды.
«Егда грешная, - воспевает в этот день Святая Церковь, - приношаше
миро, тогда ученик соглашашеся пребеззаконным; овая убо радовашеся,
истощающи миро многоценное: сей же тщашеся продати Безценнаго; сия
Владыку познаваше, а сей от Владыки разлучашеся; сия свобождашася,
а Иуда раб бываше врагу»; «о Иудина окаянства, от негоже избави.
Боже, души наша».
Тропарь,
глас 8-й:
Се,
Жених грядет в полунощи, и блажен раб, егоже обрящет бдяща: недостоин
же паки, егоже обрящет унывающа. Блюди убо, душе моя, не сном отяготися,
да не смерти предана будеши и Царствия вне затворишися, но воспряни
зовущи: Свят, Свят, Свят еси, Боже, Богородицею помилуй нас.
Кондак,
глас 4-й:
Паче
блудницы, Блаже, беззаконновав, слез тучи никакоже Тебе принесох:
но молчанием моляся, припадаю Ти, любовию облобызая пречистеи Твои
нозе: яко да оставление мне, яко Владыка, подаси долгов, зовущу
Ти, Спасе: от скверных дел моих избави мя.